Konvertere kundeemner til kunder og øge dit salg

En stor del af at holde rentable og voksende din virksomhed er at bevare fokus på forretningsudvikling. Selv når du har fået den rette blanding af arbejde, klienter og medarbejdere du skal være på udkig efter nye salg fører. Oprette en proces, der sikrer, at dine eksisterende kunder ikke få forsømt, mens du Administrer nye forretningsmuligheder på et tidspunkt- og omkostningseffektive måde.

1. generere kundeemner. Identificere de typer af selskaber du vil arbejde med og et realistisk antal selskaber du vil målrette over en given periode. For eksempel: en revisor med erfaring i marketing industrien kan beslutte at målrette fem muligheder per måned fokuseret på markedsføring konsulentvirksomheder.

At finde potentielle kunder og at identificere nye muligheder kan gøres gennem netværksarrangementer, bud i aviser og industri magasiner og overskrifter i aviserne om nye projekter og industri seminarer. Holde øje med din branche og være opmærksomme på nye udviklinger.

Spore de virksomheder, du nærmer dig i en database (du kan bruge Microsoft Office Excel eller Access). Sporing bør dække de indlysende ting — selskab kontaktoplysninger — samt detaljer af hvad blev drøftet, potentielle arbejde og handlinger.

2. kvalificere kundeemnerne. Når du har virksomheder identificeret, gennemgå den for at sikre, at de er realistiske muligheder. Nogle områder at tænke omfatter:

  • Har du de rigtige kontakter at komme i gang?
  • Har du de rette services til at tilbyde dem?
  • Hvordan hjælper deres hjemmeside du forstår dem bedre?
  • Har du nogen interessekonflikter i at forfølge dette selskab?
  • Denne klient har vækstpotentiale eller ville det være en hurtig job?
  • Hvem gør beslutningerne?
  • Hvordan kan du nå dem?

    3. Hæv din profil. Ved at hæve dit Firmaprofil (uanset hvor lille du er) vil du være i stand til at generere nye forretninger med en mindre indsats. Som førende i branchen, vil nye business komme til dig. Der er mange måder at øge din profil; du kunne prøve sponsorere begivenheder, reklamer og at få mediedækning. Størrelse, placering og målgruppe for din virksomhed vil diktere medie til brug og områder til at dække.

    4. vis dem hvad du er lavet af. Begynde at nå din kvalificeret muligheder ved fremvisning af din virksomheds produkter. Send dem en brochure eller en kopi af alle nyhedsbreve du producere og invitere dem til at deltage; vise eksempler på dit arbejde; Fremhæv relevante medier artikler. Men hvis du bruger e-mail, undgå at være alt for påtrængende eller de kan betragte det som spam.

    Udvikle standard skabelon breve i Word til at sende til potentielle kunder til at ledsage dine legitimationsoplysninger/brochurer. Link til databasen (Excel, Access eller Outlook) Hvornår fletning breve og konvolutter til at sikre, at du ikke behøver at genindtaste detaljer.

    Der er ikke angivet tid til denne bejle, så vær tålmodig. Det kunne være seks måneder før noget kommer til at bære frugt.

    5. Angiv et mødetidspunkt. Så du er i døren. Du skal nu sælge dig selv. Skræddersy møde passer til den måde du fungerer som en forretning. Det kunne være en formel PowerPoint præsentation eller en diskussion over en kop kaffe. Du kan har intet andet valg til stilen af mødet, men sørg for at du er komfortabel og velforberedte. Sørg for at dokumentere den viden du har udviklet i de foregående faser under mødet.

    6. Følg. Du har præsenteret dine evner og ideer. Stop ikke der. Opfølgning er væsentlige. Dette er en vigtig del af processen og bør tages så alvorligt som de andre trin. Du vil sandsynligvis kunne bygge videre på ideer fra mødet, eller du kan finde en interessant/relevant artikel eller statistik du kunne sende til at genåbne diskussionen. Selv hvis du ikke har noget at sende, takke dem for denne lejlighed.

    Skriv et svar

    Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *